Welkom

woensdag 14 augustus 2013

Kleuren met Copics: Zomerse Tilda gecombineerd met Gerda's Vintagevellen


Tilda gekleurd met Copics
met heel veel foto's,
compleet met Copic nr's.

Je kunt beginnen met de lichtste kleur
en dan steeds donkerder werken,
of je begint met de donkerste kleur
en gaat dan steeds lichter met blenden.




Het haar in kleine gedeeltes inkleuren
en de 'veegtechniek' gebruiken.
Behalve natuurlijk bij krullend haar.
:-)










Omdat het achtergrondplaatje
van Gerda's Vintagevellen een 
aquarelachtige uitstraling heeft
wilde ik de kleren van Tilda 
ook zoveel mogelijk
'transparant' houden.

Vandaar dat ik hier de 0000 
gebruikt heb.


Koele grijstinten voor het 
strandemmertje....


Warme grijstinten voor 
haar blouse...


De stipjes op haar hoofddoek
en haar blouse worden
heel iets aangestipt met
B23.
Later komt hier 
iets Stickles glitterlijm overheen.


Tja en dan het rood....
Ik heb deze kleuren gekozen,
omdat deze roodnuances mooi
in elkaar overvloeien met blenden.


Ik wist dat ik Tilda wilden
uitknippen, dus ik heb 
niet al te netjes binnen
de lijntjes gekleurd....
:-0

Op deze kaart zitten mallen van 
Memory Box ( lampionnen)
Marianne Design ( blauwe vierkant
en het rood gebloemde achtergrond DP)
Magnolia ( hearttag)


Als ik een gestempeld figuurtje
met 3D tape wil combineren,
kleur ik altijd met een 
zwarte fijnlijner of Copic
de randjes van het stempelafdrukje.

Na het knippen zie je nl
vaak het 'wit' van het papier
zelf en op deze manier wordt
het allemaal net iets
strakker. :-)




De kaart hieronder is iets heel
anders, maar aangezien
Ankeline net voor het eerst oma
is geworden, wilde ik haar
een zelfgemaakte kaart geven.


Het rompertje is gestempeld 
met een stempel van Flourishes
en daarna uitgeknipt en opgehangen,
ha, ha, met een kleine altijd veel
wasgoed, toch?

De mallen eronder zijn van
Marianne Design (het grote vierkant),
 Nestabilitie (Fabulous frame)
en de mini doily achter 
het rompertje is van 
Cheery Lynn.

Groetjes,

Marjolein 

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart Marjolein. Erg mooi ingekleurd ook. Mooi ook, hoe je het laat zien hoe je het inkleurd. Maar ik houd het voorlopig bij potloden en distress ink.
    Je andere kaart is ook erg mooi.

    Groetjes, AStrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kaart en wat heb je een duidelijke uitleg gegeven.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Очень нравится - спасибо за урок!

    BeantwoordenVerwijderen